Samtalerommet

I Froland Misjonskirke tror vi på å gå veien med hverandre. Livet kan by på ulike utfordringer, da kan det være godt å ha en å samtale med.  Menigheten har en veilednings/sjelesorgstjeneste, og tilbyr samtaler  til sine medlemmer og bygdas innbyggere. Her kan du møte noen som har lyst til å lytte og prate med deg, samt be med og for deg. Alle veiledere har gjevnlig samlinger hvor det jobbes for å øke kunnskapen i møte med mennesker i ulike situasjoner. Alle veileder har taushetsplikt.

Samtalerommet bygger på et kristent verdi -og menneskesyn.

Vi har også tilbud til samtaler rundt samliv og ekteskaps utfordringer. Lederen her er sertifisert i PREP fra Modum bad. PREP handler om forbedring av parforhold, med hovedvekt på kommunikasjon og å lære seg å håndtere konflikter mer konstruktivt.

Kontakt Karen Renate Olsen (911 22290) , eller ved ekteskap/samliv Berit Røili (470 11741) dersom du ønsker veiledning eller vil ha mer informasjon om Froland Misjonskirkes sitt tilbud innen samtale, sjelesorg og samliv/ekteskap.

Målet er at det skal være et sted for veiledning og hjelp med livets utfordringer og vanskeligheter. Tilbudet er for menighetens medlemmer, men også for bygda og området rundt oss. Et sted for å møte Guds godhet, tilgivelse og helbredende kraft, gjennom veiledning, sjelesorg og en vei ut i frihet.

Froland Misjonskirke

Besøksadresse: